Hoe introverte ondernemers sociale media kunnen inzetten voor succes Als ambitieuze, introverte ondernemer kan het lastig zijn om jezelf te promoten op sociale media. Maar…
Moet je sociale media inzetten? Ik zeg niet dat je sociale media moet inzetten voor jouw onderneming. Ik zeg je wel dat als je dat…
Klant is koning. Maar samenwerkingen vragen wel om wederzijds vertrouwen. Daarom moet je soms toch op je strepen durven staan.
Sociale media staat nooit stil, dat staat vast! Instagram lanceerde namelijk weer een nieuwe feature. Vanaf nu kan je op Instagram gebruik maken van Instagram Gids!
12 maart. Exact één jaar geleden begon mijn avontuur. Dat was de dag dat mijn ondernemersavontuur ‘officieel’ begon. Niet dat ik toen een idee begon uit te werken, nee, daar was ik eigenlijk al maanden of zelfs jaren mee bezig.
Je hebt het misschien al gezien. Messenger heeft zijn typische blauwe kleur ingeruild voor een overgang van blauw naar roos. Een beetje vergelijkbaar met de kleuren van Instagram.
“Waarom vind je dat sociale media jouw veld van expertise is? Dat heeft toch niks te maken met jouw studie?” Dat klopt. Het heeft niks te maken met mijn studie van Toegepaste Economische Wetenschappen. Maar dat hoeft ook niet. Sociale media interesseert mij en daarom dat ik mij in mijn vrije tijd daar in verdiep. Maar dat wilt niet zeggen dat mijn studie dan helemaal niks bijbrengt. In mijn opleiding leer ik hoe de markt werkt, hoe bedrijven denken en wat de impact daarvan op de economie is. En die kennis combineer ik met sociale media. Je kan geen goede marketing campagne opzetten als je geen kennis hebt van de markt, of als je je klant niet kan begrijpen.
Dat is gewaagd, dat kan ik je zo al zeggen. Het is ook afhankelijk van het soort business of dit een nice plan is of een no go. In deze blog ga ik je niet vertellen of je wel of niet moet starten. Wat ik je wel ga vertellen is hoe ik dit heb ervaren. Ik kan je al zeggen dat het een rollercoaster is. Zowel van emoties, als van ideeën…